Wat als ze nou niet betalen?

Het gebeurt alle ondernemers wel eens: je klant betaalt niet op tijd. In eerste instantie is de niets aan de hand, je wacht even af. Na verloop van tijd blijkt het toch wel lang te duren, en bel je eens op. Of je morgen kunt terugbellen. En nog eens. Dat is het moment waarop je denkt: “Ik had meteen een herinnering moeten sturen”. En je hebt gelijk. Door te wachten heb je jezelf op achterstand gezet. Je kunt alsnog een herinnering sturen, en ook gaan aanmanen. Maar de verloren tijd kun je niet terughalen. En van jou wordt verwacht dat je op tijd betaalt… fENNA helpt je. Je ontvangt een email-waarschuwing bij het verstrijken van de betaaltermijn van je factuur. Met één druk op de knop stuur je een beleefde herinnering, die de juiste juridische termen bevat (zie hier hoe je dat doet). Dan heb je dát alvast gedaan. Na de wettelijke termijn (14 dagen) ontvang je, als de klant nog steeds niet heeft betaald, opnieuw een waarschuwing. Opnieuw één druk op de knop, en je verstuurt een wettige aanmaning. Mocht na veertien dagen blijken dat de klant nog steeds niet heeft betaald, krijg je opnieuw een waarschuwing van fENNA. Met een druk op de knop draag je het dossier  over aan een incasso-bureau, die kan met de bijgevoegde bestanden (de verstuurde factuur + bijlagen, de herinnering en de aanmaning), direct aan de slag. Met onze incasso-partner: Excellent Incasso, hebben we, omdat fENNA de dossier-opbouw goed ondersteunt, een afspraak dat je je incasso’s gratis kunt overdragen. Dat scheelt je per keer 25 euro in kosten! Lees hier hoe dat werkt.