fENNA Compleet: de voordeligste oplossing voor je administratie.

Nu aanmelden: binnen 2 minuten ben je er klaar voor!

Je kunt eenvoudig beginnen door je facturen te maken, en op je gemak bekend raken met de uitgebreide functionaliteit van fENNA. Met onze korte, duidelijke filmpjes leer je snel je weg kennen.

account aanmaken »

Uitgebreide functionaliteit

  1. Onbeperkt facturen maken (niet 10 of 12 per jaar), met de relevante Btw-tarieven, naar Nederlandse en buitenlandse klanten. fENNA helpt je met de Btw-regels.
  2. De factuur opmaken in je eigen huisstijl.
  3. Producten beheren, inclusief prijs- en btw-tarief.
  4. Facturen maken in het Nederlands, Engels, Duits, Frans.
  5. Bijlagen of bonnetjes uploaden met de fENNA-app.
  6. Bankafschriften inlezen, zodat fENNA kan zien of je facturen betaald zijn (of misschien gedeeltelijk).
  7. Verwerkingsregels maken om bankafschriften automatisch te verwerken.
  8. Vanuit je bank-betalingen je inkopen toewijzen, fENNA boekt ze automatisch.
  9. Met één druk op de knop Btw-aangifte doen.
  10. Een email krijgen als de vervaldatum van een factuur voorbij is.
  11. Eenvoudig facturen annuleren (crediteren).
  12. Kortingen opnemen in de factuur.
  13. Facturen inplannen.
  14. Met één druk op de knop ICP-aangiften doen (voor EU-omzet).
  15. Dashboard voor omzet en kasstroom (incl. vergelijking voorgaand jaar).
  16. En nog veel meer.

meer zien…

fENNA Compleet: het gemak van professionele software.

Gemak dient de mens

We maken het je graag gemakkelijk bij fENNA. Je kunt bij fENNA facturatie zien wat dat bij het factureren betekent. Maar fENNA Compleet gaat verder:

  • Het aanmaken van de inkoop en de verwerking van de betaling gaat in één handeling.
  • We hebben fENNA ingericht met de 50 bedrijven die de meeste ondernemers als leverancier hebben, én een voorstel voor kostensoort en Btw-tarief gekoppeld.
  • fENNA onthoudt wat voor een kostensoort bij een bankrekening hoort (IBAN). Als iemand een bankrekening heeft gekoppeld aan een kostensoort, zal fENNA dat voor jou ook voorstellen.
  • fENNA controleert of je Btw-tarief voor bepaalde kostensoorten correct zijn ingevuld (rekening houdend met de regelgeving van de Belastingdienst).
  • De Btw-aangifte staat automatisch klaar om te versturen. We controleren de verzending én de ontvangst door de Belastingdienst.
  • Als je iets bent vergeten voor de vorige Btw-aangifte wordt het automatisch bij de nieuwe bijgevoegd. Je hoeft dus niet achteraf te corrigeren (suppletie).
  • Je maakt in no-time verwerkingsregels voor terugkerende kosten, om zo véél tijd te besparen.
  • Je hebt gratis de fENNA-app om foto’s van bonnetjes en bijlagen aan inkopen en facturen te koppelen.

meer zien…

Automatische verwerkingsregels besparen je veel tijd bij het verwerken van betalingen

fENNA is bedacht om met zo weinig mogelijk kennis en inspanning de administratie te doen. Door anders te denken over administreren helpen we je minstens 50% tijd te besparen!

account aanmaken »

fENNA Compleet: je bonnetjes in de cloud met de fENNA-app.

Met de fENNA-app bewaar je bonnetjes meteen in je administratie. Koppel ze met drag-and-drop.

Met de fENNA-app bewaar je je bonnetjes gemakkelijk bij je administratie. De papiertjes kunnen weg. Je koppelt de bonnen gemakkelijk aan de inkopen in het inkoop-overzicht.

account aanmaken »

Veilig in de cloud

De fENNA app maakt het kinderlijk eenvoudig om bonnetjes in je administratie op te slaan.
Een scherpe foto in fENNA blijft langer goed dan de reguliere bonnetjes in je portemonnee. Die verbleken in een paar weken.

Hoe zit dat dan wettelijk?

Lees hier wat de belastingdienst vindt van het digitaal bewaren van je bonnen. Het komt erop neer dat je je bonnen mag fotograferen en de foto’s bewaren in plaats van het papier, op voorwaarde dat je kunt vaststellen dat ze echt zijn (factuurnummer, bon-nummer en –datum, leveranciersnaam etc. moeten leesbaar zijn).

Verwerken in fENNA

fENNA maakt PDF bestanden van de bonnen, zodat ze altijd leesbaar zijn.
Je sleept de op de inkoop waarop ze betrekking hebben, en klaar ben je.
We zeiden het al: we zijn gek op drag-and-drop!

Facturen in de mail

Je krijgt ook facturen in de mail. Die stuur je door naar post@fenna.nu. fENNA voegt ze, afgaande op het emailadres van de verzender, aan het postvak van de juiste administratie toe.

meer zien…

fENNA Compleet: naadloos samenwerken met je accountant.

Samenwerken

Ondernemen doe je niet alleen. We denken dat je voor specialistische kennis en het toepassen van de regelgeving het beste kunt samenwerken met een administratiekantoor of accountant.

Geen extra kosten

fENNA is ervoor gemaakt. We rekenen geen extra kosten voor een extra gebruiker voor je accountant.
Integendeel, we hebben voor je financiële dienstverlener een speciale support account, waarmee die je direct kan ondersteunen.

Door met fENNA te werken, en zelf een groot deel van de boekhouding te doen, kun je vaak een voordeliger abonnement krijgen bij je boekhouder. fENNA Compleet betaalt zichzelf dan terug!

meer zien…

Geef je accountant een support-account, en werk online samen aan je boekhouding.

Je kunt voor je accountant een support account aanvragen voor fENNA Compleet. Daarmee kan hij apart inloggen en de puntjes op de i zetten voor je boekhouding.

account aanmaken »

fENNA Compleet: de eenvoud van het huishoudboekje.

Gewoon aangeven waaraan je je geld hebt uitgegeven.
fENNA doet de rest.

Team fENNA bestaat niet uit boekhouders. We kijken met de ogen van ondernemers naar de administratie. We werken met boekhouders samen om in fENNA de kennis in te bouwen die nodig is voor een foutloze administratie.

account aanmaken »

Boekhouden is lastig

Een factuur maken lukt de meeste mensen wel.
Boekhouden is lastiger, en dat ligt vooral aan de verwerking van inkopen en betalingen.

De juiste vraag

De reden waarom je met fENNA kunt wat je met een ander boekhoudpakket niet kan, is dat fENNA het boekhouden “vertaalt” naar een gewone vraag:

  • Waaraan heb je je geld uitgegeven de afgelopen tijd?

Als je die vraag beantwoordt in het betalingen-scherm, zorgt fENNA voor de rest: het maken van de inkopen, het registreren van de betaling, het boeken van de journaalposten.

Het antwoord

Hoe meer je met de bank betaalt (of ontvangt), hoe eenvoudiger het wordt. Als je een foutje maakt, kun je altijd corrigeren. Als het invloed heeft op je Btw, wordt dit automatisch meegenomen in de volgende aangifte.

Dan kun jij het ook.

meer zien…

fENNA Compleet: een administratie waar je zelf wat aan hebt.

Voor de belastingdienst?

Je administratiekantoor of accountant doet je boekhouding vooral voor je aangiftes. Erg belangrijk. Maar zelf heb je er weinig aan. Alleen al omdat het maar een paar keer per jaar gebeurt.

Of voor jezelf?

Als jíj de boekhouding doet, heb je met het fENNA dashboard, meteen inzicht:

  1. Wat moet ik aan Btw betalen?
  2. Hoeveel geld is er?
  3. Wat is mijn omzet ten opzichte van vorig jaar?

De waarde van je administratie

Dat is nog méér waard dan het besparen van een boel tijd. Dát geeft rust en controle. Het voorkomt (fiscale) verrassingen, en geeft je rust om op je onderneming te concentreren.

Met fENNA Compleet kan iedereen de basis van de boekhouding zelf doen, en deze informatie beschikbaar hebben.
Dáár heb je wat aan. Dáár doen we het voor.

Dat je weet dat het goed zit, dat is gewoon een geruststelling. — Natascha van de Velden, fENNA gebruiker

Op ieder moment weten hoe je ervoor staat, door zélf de boekhouding te doen. Op een eenvoudige manier, voor iedereen te dóen.
Dat is de waarde van fENNA Compleet.

account aanmaken »