De belastingdienst stelt: “U mag facturen en bonnetjes ook scannen en digitaal bewaren. Er moet dan wel sprake zijn van een juiste en volledige weergave van het origineel.”
Je kunt bonnetjes doorgaans prima “scannen” met het fototoestel op de telefoon.
Foto’s van bonnetjes email je vanaf je mobiel gewoon naar post@fenna.nu. Rekeningen die je per email ontvangt stuur je eenvoudig door. Zo staan je bonnen en rekeningen veilig in de cloud.
fENNA ontvangt je email, haalt de bijlagen eruit en zet ze indien nodig om naar PDF. Dan worden ze in je postvak geplaatst. Vandaar uit sleep ze je naar de inkoop, factuur of andere boeking om ze te koppelen. Niet moeilijker dan dat.
Als het gemakkelijker is, kun je de facturen, bonnetjes of andere documenten ook gewoon uploaden naar het postvak, óf direct naar de inkoop of factuur.
Geen zorgen meer over vervaagde bonnetjes in schoenendoos of portemonnee. Met fENNA wordt het gemakkelijk om aan de bewaarplicht te voldoen. De rekeningen en bonnen raken niet zoek, vervagen niet, verbanden of wat dan ook.